
CA SUMMIT
20.09.2021


Věnujete se compliance, governance nebo řízení rizik?
Zajímá vás, jak zajistit odolnost a integritu organizace?
Máte blízko ke kritické infrastruktuře?
Chcete se setkat s největšími profesionály v oboru?
Chcete se setkat s řadou profesionálů napříč různými obory?
Právě pro vás pak pořádáme naši první výroční konferenci CA Summit 2021.
Ta proběhne 20. září v nově vybudovaném kongresovém centru Cubex.
Konference nese podtitul „Odolnost a integrita organizace: firemní kultura, etika, compliance, řízení rizik a krizové řízení v období prudkých změn“ – těšit se tak můžete na pestrý program i zájimavé řečníky.
Hlavním spoluorganizátorem akce je Asociace kritické infrastruktury České republiky (AKI ČR).
Konference je letos koncipována především jako diskuzní fórum a proto nabídne sérii mnoha panelových diskuzí. Po úvodní panelové diskuzi čelných zástupců předních českých firem i veřejného sektoru bude CA SUMMIT rozdělen do dvou tematických bloků – zatímco první blok se bude pod hlavičkou Compliance Academy věnovat compliance, firemní kultuře a řízení rizik, druhý blok se pod hlavičkou AKI ČR zaměří na otázky týkající se nových hrozeb, krizového řízení a kritické infrastruktury, a to včetně jejího legislativního zakotvení, nebo na témata jako business continuity, supply chain security či kybernetická bezpečnost.
Níže najdete informace o partnerech konference a jednotlivých řečnících.
PARTNEŘI
AKI ČR
Asociace kritické infrastruktury České republiky vznikla v říjnu 2019 jako první nezisková organizace v České republice sdružující subjekty kritické infrastruktury. Organizace dlouhodobě usiluje o ochranu a rozvoj kritické infrastruktury, subjekty KI poté reprezentuje při jednáních s veřejnými institucemi, zároveň umožňuje komunikaci mezi subjekty KI samotnými. V posledním roce AKI ČR sehrála především klíčovou roli při komunikaci subjektů KI s českou veřejnou správou s ohledem na zvládání pandemie COVID-19.
Členskou základnu AKI ČR v současnosti tvoří 13 organizací, mezi které se řadí společnosti ČEZ, ČD – Telematika, Severočeská vodárenská společnost, Vodafone Czech Republic, Řízení letového provozu České republiky, České Radiokomunikace, T-Mobile Czech Republic, ČEPRO, Letiště Praha, ČEPS, IKEM, Správa železnic a Česká pošta.
SCREENING SOLUTIONS
Screening Solutions je přední česko-slovenská privátně vlastněná poradenská kancelář poskytující odborné a poradenské služby v oblasti řízení rizik v regionu střední a východní Evropy. Našim klientům pomáháme řídit rizika v oblasti Compliance, lidských zdrojů, obchodních styků a bezpečnosti.
Své služby poskytuje nejen klientům, kteří čelí aktuálním hrozbám nebo kriminálnímu či neetickému jednání ze strany zaměstnanců, obchodních partnerů nebo třetích stran.
ROWAN LEGAL
ROWAN LEGAL je přední česká a slovenská advokátní kancelář s téměř 30letou tradicí. Mezi klienty kanceláře patří největší národní a mezinárodní korporace včetně veřejných institucí.
Svým klientům poskytuje plný právní servis, kancelář je však obzvláště uznávána a pravidelně vysoce hodnocena
za svoji expertizu v oblastech korporátního práva a obchodního práva, řešení sporů a arbitráží, duševního vlastnictví, IT, telekomunikací, veřejných zakázek a hospodářské soutěže. Tradiční specializací kanceláře je regulatorní právo, kde kancelář poskytuje komplexní poradenství ve všech oblastech regulace a compliance, včetně implementace compliance systémů, poskytování služeb whistleblower hotline a výkonu funkce compliance officera.
Odborné kvality kanceláře demonstrují místní i mezinárodní ocenění. Kancelář patří mezi pravidelné vítěze žebříčku „Právnická firma roku“ portálu epravo.cz. Na mezinárodní úrovni se ROWAN LEGAL pravidelně vysoce umisťuje jak v hodnocení poskytovatelů právních služeb Chambers & Partners, tak v žebříčku The Legal 500.
Prostřednictvím své sítě spolupracujících advokátních kanceláří ROWAN LEGAL také zajišťuje špičkové právní poradenství ve více než 100 zemích světa. Díky své dlouhodobé přítomnosti na mezinárodním trhu právních služeb je kancelář navíc výhradním členem sítě advokátních kanceláří MULTILAW za Českou republiku a Slovensko.
Generali Česká pojišťovna
Generali Česká pojišťovna je univerzální pojišťovnou poskytující celé spektrum služeb, pokrývající jak individuální životní a neživotní pojištění, tak pojištění pro malé, střední a velké klienty v oblasti průmyslových a podnikatelských rizik a také v zemědělství. Kořeny společnosti sahají až do 19. století.
Společnost je v současnosti největší pojišťovnou na českém trhu, poskytuje služby více než 7,5 mil. klientům, provozuje více než 900 obchodních míst po celé České republice a disponuje sítí více než 6 000 poradců.
Dne 21. prosince 2019 byla přejmenováním na Generali Česká pojišťovna a.s. završena integrace České pojišťovny a.s. do skupiny Generali a po převzetí tuzemských pojistných kmenů od společností Generali Pojišťovna a.s. a Česká pojišťovna zDRAVÍ a.s. započata koncentrace pojišťovacích aktivit skupiny Generali v České republice.
Společnost je členem koncernu skupiny Generali řízeného společností Assicurazioni Generali S.p.A., se sídlem v Itálii.
Asscicurazioni Generali, která byla založena v roce 1831 v Terstu pod jménem Assicurazioni Generali Austro-Italiche, vyrostla za svoji existenci v jednu z evropských vedoucích pojišťovacích společností, zachovávající si mezinárodního ducha, pod kterým byla vždy známa. V průběhu své téměř 200 leté historie vybudovala mezinárodní skupinu, kterou lze nalézt v 50 zemích prostřednictvím více než 400 jednotlivých společností s téměř 72 tisíci zaměstnanci.
SECURITAS ČR
Skupina Securitas je globálním lídrem v oblasti komerční bezpečnosti. Skupina poskytuje komplexní bezpečnostní služby zákazníkům v Evropě, Severní a Jižní Americe, Africe, Středním Východě, v Asii a Austrálii. Sídlo společnosti Securitas se nachází ve švédském Stockholmu, kde byla v roce 1934 založena. Společnost zaměstnává více než 355 000 pracovníků ve 47 zemích světa.
V Evropě Securitas poskytuje bezpečnostní služby v 26 státech a v 15 z nich zajišťuje i bezpečnost letišť, čímž vytváří unikátní síť pro péči o mezinárodní zákazníky. Díky svým 121 000 zaměstnancům představuje největší skupinu komerční bezpečnosti v Evropě.
V České republice SECURITAS působí již od roku 1991 a nabízí bezpečnostní služby zákazníkům všech segmentů a velikostí, přičemž respektuje a zohledňuje individuální potřeby každého jednotlivce i společnosti.
NANO4FIBERS
NANO4FIBERS je skupina společností zabývajících se výzkumem a vývojem nanotechnologií, jejich výrobou, uvedením na trh a následným prodejem.
Společnosti patřící do skupiny se na poli nanovláken pohybují již více než deset let a jako jedny z mála na světě používají k výrobě anorganických nanovláken technologii odstřeďování.
SCAUT
SCAUT je technologickou společností zaměřující se na pomoc klientům s ověřováním pravdivosti údajů uváděných uchazeči o zaměstnání.
Cílem společnosti je maximálně zjednodušit a zrychlit proces ověřování, aby zaměstnavatelé mohli rychleji a efektivněji obsazovat volné pracovní pozice s vědomím splnění veškerých legislativních, regulatorních a firemních požadavků.
SCAUT v současné době provádí stovky mezinárodních kontrol měsíčně a každý měsíc přidává nové zdroje dat, díky kterým patří ke špičce v oboru mezi poskytovateli globálních screeningových služeb.
Český institut interních auditorů
Český institut interních auditorů je zapsaný spolek interních auditorů za účelem prosazování a podpory rozvoje interního auditu v České republice.
ČIIA má přes 1 000 členů a je národním institutem mezinárodního institutu The Institute ofInternal Auditors, který reprezentuje více než 180 tisíc odborníků ze 190 zemí. ČIIA byl zároveň přijat do Evropské konfederace institutů interního auditu (ECIIA), která sdružuje 33 zemí z Evropy a z regionu Afriky a Asie s dohromady více než 12 tisíci interními auditory.
ČIIA s Compliance Academy doposud spolupracoval např. na průzkumu Compliance 360°, jehož byl odborným partnerem.
Czech Institute of Directors
Czech Institute of Directors (CIoD), anebo také Institut členů správních orgánů, je nezávislou neziskovou organizací s více než 20letou historií, usilující o prosazení moderních světových standardů do správy a řízení společností v České republice a podporu správních orgánů v jejich zavádění.
Díky intenzivní spolupráci s úspěšnými manažery, konzultanty a institucemi CIoD disponuje přehledem o trendech, legislativních požadavcích a praktických dopadech různých modelů corporate governance.
Kromě vlastních vzdělávacích programů stojí CIoD za českým vydáním aktualizovaných metodických pokynů OECD pro správu a řízení státem vlastněných společností, a především pak za zpracováním Kodexu správy a řízení společností ČR.
Svaz průmyslu a dopravy České republiky
Svaz průmyslu a dopravy ČR je nestátní dobrovolnou nepolitickou organizací, sdružující zaměstnavatele a podnikatele v České republice. Svaz je zároveň největším zaměstnavatelským svazem, který reprezentuje rozhodující část českého průmyslu a dopravy.
Posláním SPD ČR je ovlivňovat hospodářskou a sociální politiku vlády České republiky s cílem vytvářet optimální podmínky pro dynamický rozvoj podnikání v ČR a hájit společné zájmy svých členů.
SP ČR s Compliance Academy doposud spolupracoval např. na průzkumu Compliance 360°, jehož byl odborným partnerem.
International Data Corporation (IDC)
Slovak Compliance Circle (SCC)
Iniciativa Slovak Compliance Circle vznikla jako reakce na tendenci převažující v rámci slovenského podnikatelského prostředí ohledně úrovně etického chování obecně aplikovaného a akceptovaného na slovenském trhu. S cílem reagovat na tyto obavy slovenského podnikatelského prostředí zakládající členové vypracovali a předložili koncept sdružení Slovak Compliance Circle. Vycházeje ze silného zájmu a s důrazem na podporu tohoto tématu několika klíčovými byznys lídry na Slovensku, zakládající členové stanovili, že misí navrhovaného sdružení bude propagace a prosazování principů compliance a podnikatelské etiky na Slovensku.
SCC systematicky pracuje s mladou generací budoucích byznys lídrů. Sdružení má za cíl přinášet ve spolupráci s univerzitami aktivity zaměřené na přitahování lidských zdrojů pro tuto profesi a propagaci etického chování u generace budoucích podnikatelů a obchodníků. SCC rovněž aktivně spolupracuje a iniciuje diskuze s příslušnými subjekty, orgány a institucemi zapojenými do přípravy, implementace a výkonu příslušných právních předpisů a regulačního rámce.
INFO.cz
INFO.CZ je zpravodajským a publicistickým portálem fungujícím od roku 2016. Server spadá pod vydavatelství Info.cz Online Media (IOM), které je součástí holdingové skupiny CZECH MEDIA INVEST Daniela Křetínského.
Vedle klasického zpravodajství, zaměřeného na lokální i mezinárodní témata, se server soustředí také (v publicistické i zpravodajské rovině) např. na problematiku práva (justice, advokacie, trendy, komentáře, právní servis). Kromě klasických článků je INFO.CZ také výrazně aktivní v produkci dalších forem obsahu typu video nebo podcasty.
Server se za poslední čtyři roky na české mediální scéně etabloval jako médium s řadou úspěšných a zajímavých pořadů – mezi ty nejznámější se řadí např. rozhovory Michala Půra (Půr!), z podcastů se v poslední době prosadil především Insider Michala Půra a Tomáše Jirsy nebo historický podcast Jízda dějinami se známým hercem Petrem Nárožným.
Rádi byste svou organizaci prezentovali na CA SUMMITU?
Mrkněte na dostupné formy partnerství a určitě najdeme společnou řeč.
V případě zájmu o partnerství nás prosím kontaktujte na e-mailu michal@compliancedacademy.cz.
SPEAKEŘI
Generální ředitel
Karel Havlíček
Karel Havlíček je absolventem Fakulty stavební ČVUT v Praze, vedle toho také dokončil doktorské studium na podnikohospodářské fakultě Vysoké školy ekonomické v Praze, kde se na fakultě financí a účetnictví habilitoval na docenta. Zároveň získal titul MBA na Prague International Business School.
Od přelomu milénia hájil zájmy podnikatelů v pozici předsedy představenstva Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Jako spoluvlastník a generální ředitel skupiny SINDAT vybudoval z této firmy respektovaného investora v oblastech malého a středního průmyslu a nových technologií.
Mnoho let se angažuje v akademickém prostředí, v posledních letech je spjat s Vysokou školou finanční a správní, kde vybudoval fakultu ekonomických studií a připravil studijní program Ekonomika a management. Na téma malých a středních podniků napsal několik odborných knih a publikoval desítky recenzovaných článků.
Zasedal v řadě poradních orgánů vlády a ministerstev, od roku 2014 je členem a od roku 2018 místopředsedou Rady vlády pro výzkum, vývoj a inovace. V dubnu 2019 byl jmenován na pozici místopředsedy vlády pro hospodářství a současně na post ministra průmyslu a obchodu, v lednu 2020 se stal rovněž ministrem dopravy.
Kamil Čermák
Kamil Čermák vystudoval VŠE v Praze se specializací na finance (Bc.), následně pokračoval ve studiu na Erasmus University Rotterdam – Master of Business Communication (Mgr.).
V roce 1996 se stal ředitelem PA konsorcia TelSource (ATT, KPN, SwissCom) v ČR. Od roku 1998 do roku 2004 byl výkonným ředitelem divize Corporate accounts ve společnosti SPT Telecom / Český Telecom. V roce 2005 nastoupil do Skupiny ČEZ jako první generální ředitel společnosti ČEZ Polska. Mezi roky 2008 a 2012 působil jako generální ředitel společnosti ČEZnet a po fúzi s ČEZData jako generální ředitel ČEZ ICT Services.
Mezi roky 2012 a 2016 působil jako předseda představenstva a pověřený generální ředitel vydavatelského domu Economia a společností Forum Karlín, Luxury Brand Management a Asental NV. V květnu 2016 byl jmenován do funkce předsedy představenstva a generálního ředitele společnosti ČEZ ESCO, a.s.
Kamil Čermák je prezidentem Institutu členů správních orgánů (CIOD), místopředsedou Unie malých a středních podniků ČR a členem výkonného výboru Czech Smart City Cluster.
Roman Knap
Roman Knap vystudoval Vysokou školu ekonomickou, obor Podniková ekonomie, management a marketing.
V letech 2002–2008 působil jako A&C a BI Manager pro region Evropy, Blízkého východu a Afriky (EMEA) společnosti Oracle. V letech 2008–2018 působil ve společnosti SAP, přičemž od roku 2012 působil na pozici Managing Director slovenské pobočky společnosti, od roku 2014 poté vedl i pobočku českou.
Od června 2018 je generálním ředitelem České pošty, kdy zvítězil v otevřeném výběrovém řízení ministerstva vnitra. Při svém nástupu deklaroval za své priority zlepšení pracovních podmínek všech zaměstnanců a hospodářské výsledky firmy. „Česká pošta si zaslouží být uznávanou společností,“ okomentoval tehdy své nové angažmá.
Generální ředitel
Prezident
Advokát a zakladatel
Petr Dvořák
Petr Dvořák je absolventem Univerzity Jana Evangelisty Purkyněho v Ústí nad Labem, kromě toho také získal titul MBA v oboru Global Management na Thunderbird School of Global Management.
Po studiích začal sbírat zkušenosti s businessem jako manažer společnosti Lybar, dva roky poté strávil v marketingovém oddělení společnosti Nestlé.
Profesně začal působit v oblasti telekomunikací v roce 2001 ve společnosti T‑Mobile, kde působil na různých manažerských pozicích více než deset let, od roku 2008 přitom stál v čele celé marketingové divize.
V roce 2012 přešel do české pobočky společnosti Vodafone na pozici viceprezidenta pro nefiremní zákazníky. Od února 2018 je generálním ředitelem společnosti Vodafone Česká republika.
Juraj Szabó
Juraj Szabó je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (JUDr., Ph.D.), kromě toho získal také diplom v postgraduálním oboru Bankovnictví a Finance na VŠE v Praze.
Svou kariéru začínal na začátku 90. let jako právní specialista Komerční banky. V roce 1996 se stal vedoucím právního oddělení Raiffeisenbank, v letech 1999–2007 působil na stejné pozici v GE Money Bank.
V roce 2008 přišel do společnosti ČEZ na pozici hlavního právního poradce. V roce 2013 se stal také Chief Compliance Officerem (CCO) celé Skupiny ČEZ, za compliance ve skupině poté zodpovídal až do ledna 2019.
V letech 2019–2020 působil jako analytik na Nejvyšším státním zastupitelství (NSZ) se zaměřením na problematiku trestní odpovědnosti právnických osob a vývoj metodiky hodnocení compliance programů. V březnu 2020 se stal předsedou Rozhodčího soudu při Hospodářské komoře ČR a Agrární komoře ČR.
Vyjma uvedeného také od roku 2011 působil jako rozhodce Rozhodčího soudu, zároveň je od roku 2016 členem výkonné rady České Compliance Asociace (ČCA).
Filip Seifert
Filip Seifert je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (JUDr.), kde na katedře trestního práva absolvoval i rigorózní zkoušku. Vedle toho získal také titul MBA v oboru Business Administration na Nottingham Trent University.
Na začátku své profesní dráhy působil 4 roky jako asistent ministra spravedlnosti ČR a v letech 2002–2005 jako justiční čekatel Městského soudu v Praze. Ačkoliv složil odbornou justiční zkoušku pro výkon funkce soudce České republiky, od roku 2005 působí jako advokát.
Před založením vlastní advokátní kanceláře pracoval přes 10 let v renomované české advokátní kanceláři TOMAN, DEVÁTÝ & PARTNEŘI na pozici senior advokáta a později partnera.
V roce 2016 založil vlastní advokátní kancelář SEIFERT A PARTNEŘI, kde působí dodnes.
Má rozsáhlé zkušenosti v oboru trestního práva zejména v obhajobě či zastupování poškozených, a to včetně trestní odpovědnosti právnických osob a související compliance problematiky. V těchto oblastech také přednáší, školí a publikuje. Je zakládajícím členem Unie obhájců České republiky a členem jejího prezidia. Je členem Akademické rady Compliance Academy nebo místopředsedou sekce pro právo trestní České advokátní komory.
Leopold Černý
Leopold Černý v roce 1998 absolvoval Právnickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně.
Po dokončení studií začal působit u Policie ČR, konkrétně jako vyšetřovatel a následně jako kriminalista specializující se na boj s korupcí a závažnou hospodářskou trestnou činnost. V letech 2008–2013 vedl Odbor korupce a ochrany zájmů EU u Útvaru odhalování korupce a finanční kriminality SKPV.
V roce 2014 přešel do soukromého sektoru na pozici manažera společnosti Screening Solutions, kde se specializuje na vedení interních vyšetřování, analytických projektů v oblasti Business Intelligence, ale také např. na podporu poškozených v rámci trestních řízení.
V posledních letech se také začal výrazně zabývat problematikou compliance, zejména poté implementace protikorupční normy IS0 37001, a má za sebou několik implementačních projektů u významných společností veřejného sektoru zakončených certifikací manažerského systému dle normy. Zároveň je od roku 2017 jedním z několika certifikovaných auditorů pro tuto normu v České republice.
Robert Neruda
Robert Neruda je absolventem Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně (JUDr., Ph.D.). Po dokončení studií přišel na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), kde nejprve působil na mezinárodním odboru, později byl také ředitelem analytického odboru a zástupcem vrchního ředitele.
V letech 2004–2005 působil jako asistent soudce u Nejvyššího správního soudu České republiky. V roce 2005 se vrací zpátky na ÚOHS, a to jako předseda rozkladové komise předsedy pro oblast hospodářské soutěže a člen rozkladové komise pro oblast veřejných zakázek. Od roku 2007 stál v čele Sekce hospodářské soutěže, od roku 2008 byl místopředsedou a v roce 2009 byl jako první místopředseda pověřen řízením ÚOHS.
V roce 2010 opustil ÚOHS a stal se vedoucím týmu soutěžních právníků a ekonomů advokátní kanceláře HAVEL & PARTNERS, mj. je aktivní v oblasti compliance a interních investigací. Spoluzodpovídá za vedení brněnské pobočky.
Je spoluautorem uznávaných komentářů k soutěžnímu zákonu (2004 a 2006) či zákonu o veřejných zakázkách (2005 a 2007) a autorem několika desítek odborných článků. Přednáší na Masarykově univerzitě v Brně a často též na mezinárodních odborných konferencích.
Je také členem Akademické rady Compliance Academy a spoluzakladatelem platformy Rozumné právo.
Kamil Nejezchleb
Kamil Nejezchleb v roce 2007 absolvoval Právnickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně (Mgr.) a Podnikatelskou fakultu Vysokého učení technického v Brně (Ing.). V roce 2019 dokončil doktorské studium na Právnické fakultě Masarykovy univerzity (Ph.D.).
Od listopadu 2008 celou svoji profesní kariéru působí na ÚOHS, kde vystřídal různé pozice. V posledních pěti letech působil ve funkci vedoucího Oddělení kartelů a zástupce ředitele Odboru kartelů.
Vyučoval obchodní a živnostenské právo na Veřejně správní akademii v Brně. Dlouhodobě spolupracuje s Právnickou fakultou a Ekonomicko-správní fakultou Masarykovy univerzity, kde přednášel v rámci specializovaných předmětů týkajících se práva či ekonomie hospodářské soutěže.
Zkušenosti s aplikací soutěžního práva má rovněž ze zahraničí, z půlroční stáže u Evropské komise na DG COMP a především z dlouhodobého působení v rámci sítí soutěžních orgánu ECN a ICN.
Spolupracoval na metodikách k programům leniency a narovnání i přípravě posledních novel zákona o ochraně hospodářské soutěže. Rovněž se dlouhodobě podílel na školení veřejných zadavatelů k problematice bid riggingu. Z oblasti hospodářské soutěže publikoval řadu odborných článků. Je spoluautorem publikace Ekonomické metody v soutěžním právu.
Členka představenstva a ředitelka divize správa
Ředitel útvarů interní audit, řízení rizik a compliance
Advokát a partner advokátní kanceláře
Michaela Chaloupková
Michaela Chaloupková je absolventkou Fakulty právnické Západočeské univerzity v Plzni (JUDr.), mimo to také absolvovala MBA program Executive Master of Business Administration se zaměřením na energetiku na KATZ School of Business Univerzity v Pittsburghu.
Kariéru začínala v roce 2001 na kontrolním oddělení společnosti Stratego Invest, a.s., od roku 2003 je její profesní působení nicméně spojeno výhradně se společností ČEZ. Už od svého příchodu do společnosti ČEZ až do současnosti působí na pozici Chief Administration Officer (CAO), kde mj. zodpovídá za oddělení nákupu a lidských zdrojů. V roce 2011 se také stala členkou představenstva společnosti.
Je expertkou na nákupní procesy a má zkušenost s realizací tendru na jaderná zařízení. Aktivně se angažuje v oblasti udržitelného podnikání a společenské odpovědnosti, je lídrem udržitelného rozvoje Skupiny ČEZ. Ve svěřené odborné oblasti se zasloužila o zavedení jednotného centralizovaného nákupu ve Skupině ČEZ a principů udržitelného rozvoje, včetně prosazování principů diverzity a flexibility do firemních strategií a procesů.
Pravidelně se umísťuje v žebříčku TOP 25 žen českého byznysu. Díky její činnosti stanul ČEZ opakovaně na stupních vítězů v soutěži TOP odpovědná velká firma.
Filip Zelingr
Filip Zelingr je absolventem Policejní akademie České republiky v Praze (Bc., Mgr.).
Svou kariéru začínal jako divizní ředitel bezpečnostní agentury ABL a manažer české pobočky společnosti Lodge Service. V roce 2006 nastoupil do české pobočky společnosti Citigroup na pozici Citi Business Continuity Country Head, v letech 2009–2010 poté také vedl oblasti bezpečnosti, řízení rizik a vyšetřování.
V letech 2010–2014 působil jako ředitel auditu, bezpečnosti, řízení rizik a compliance společnosti Giesecke & Devrient, kde mj. zodpovídal za splnění podmínek certifikace souladu s relevantními mezinárodními standardy (PCI, VISA, Master Card, Cartes Bancaires a další). Kromě toho také vedl projekt restrukturalizace řízení útvarů infrastruktury a integrace kontrolního systému výrobního závodu na Slovensku, patřícího mezi největší výrobní závody svého druhu na světě.
V roce 2014 přišel do společnosti Český Aeroholding na pozici výkonného ředitele útvarů interní audit, řízení rizik
a compliance, po zrušení společnosti v roce 2018 přešel plynule na stejnou pozici do společnosti Letiště Praha,
kde působí dodnes. V roce 2017 získal Cenu Inovace Českého institutu interních auditorů (ČIIA) za projekt „Dynamické řízení rizik skrze integrovaný systém kontrolního prostředí“.
Od roku 2019 je členem Rady ČIIA a také členem Akademické rady Compliance Academy.
Lukáš Duffek
Lukáš Duffek je absolventem oboru Bezpečnostně právní studia Policejní akademie České republiky v Praze (Bc.) a oboru Právo Západočeské univerzity v Plzni (Mgr.). Následně také dokončil doktorské studium (JUDr.) na Právnické fakultě Univerzity Karlovy v Praze
V advokátní kanceláři ROWAN LEGAL začal působit v roce 2007, v roce 2020 se stal partnerem kanceláře odpovědným za litigační tým, zaměřený jak na civilní sporovou agendu, tak trestní právo a mediaci.
Aktivně se věnuje právu trestnímu, v němž poskytuje poradenství jak v oblasti prevence, tzv. trestněprávní compliance, tak jako obhájce fyzických i právnických osob. Lukáš pomáhá společnostem včas a citlivě implementovat preventivní opatření tak, aby bylo dosaženo co největší ochrany v rámci možné trestní odpovědnosti právnických osob. Jednotlivé kroky jsou pod jeho vedením nastavovány tak, že přináší minimální omezující dopad na samotný chod společnosti. Vedle toho ale pro klienty i zpracovává analýzy rizik a velmi často působí i jako obhájce, zejména v případech závažné hospodářské a zakázkové trestné činnosti.
S ohledem na své bohaté zkušenosti s civilním procesem klade důraz na komplexní uchopení a řešení věci, celkovou strategii vedení kauzy, hledání řešení a využívání všech dostupných institutů práva ve prospěch klienta.
Head of Compliance and Ethics (Central Europe)
Ředitel útvaru ochrana a bezpečnostní ředitel
Náměstek policejního prezidenta pro SKPV
Lucie Andreisová
Lucie Andreisová je absolventkou Vysoké školy ekonomické v Praze (Ing., Ph.D.), konkrétně oboru Podnikání a právo (Ing.) a postgraduálního oboru Obchodní a mezinárodní hospodářské právo (Ph.D.) s užším zaměřením na řízení a správu obchodních korporací a jejich vnitřní kontrolní mechanismy.
Svou kariéru začínala jako právní a compliance specialista české pobočky společnosti Vodafone (2011–2015), následně přešla do Komerční banky na pozici Senior Compliance Specialist, po roce se nicméně vrátila do Vodafonu. V letech 2017–2018 poté působila v britské centrále Vodafone Group na pozici Compliance Manager.
V roce 2018 spojila svou profesní dráhu se společností Tesco Stores, kde nejprve nastoupila na pozici manažerky informační bezpečnosti pro střední Evropu. V listopadu 2019 se stala ředitelkou právního oddělení pro oblast compliance a etiky pro region střední Evropy a na této pozici působí dodnes.
Vedle svých profesních zkušeností od roku 2012 působí také v akademické sféře jako přednášející na Katedře podnikového a evropského práva FMV VŠE v Praze, od února 2021 je také předsedkyní Etické komise VŠE.
Je členkou International Compliance Association (ICA), kde v roce 2018 ukončila roční postgraduální studium zakončené získáním profesní certifikace „ICA UK Advanced Diploma in Governance, Risk and Compliance“. Od roku 2019 je členem dozorčí rady Nadace VIA a členem Akademické rady Compliance Academy.
Daniel Rous
Daniel Rous je absolventem Fakulty strojní Vysokého učení technického v Brně, konkrétně oboru Tepelné a jaderné stroje a zařízení.
Po vysoké škole působil krátce jako vědecký a výzkumný pracovník ve školícím a výcvikovém zařízení společnosti ČEZ se zaměřením na primární okruh jaderné elektrárny Temelín.
V letech 1993–2004 působil v různých funkcích ve zpravodajských službách ČR se zaměřením zejména na ochranu významných ekonomických zájmů státu.
Od roku 2004 působí jako ředitel útvaru ochrana Skupiny ČEZ a bezpečnostní ředitel ČEZ. Profesně se zaměřuje zejména na komplexní pojetí bezpečnosti, problematiku ochrany kritické infrastruktury a informační a kybernetickou bezpečnost.
Od roku 2019 je členem prezidia Asociace kritické infrastruktury České republiky (AKI ČR).
plk. Tomáš Kubík
Tomáš Kubík je absolventem Univerzity Hradec Králové, konkrétně oboru Sociální patologie a prevence (Bc.) a Univerzity J. A. Komenského Praha, konkrétně oboru Andragogika (Mgr.). Vedle toho také absolvoval studium oboru Bezpečnostně manažerská studia na Institutu veřejné správy Praha (MBA).
Celá jeho profesní kariéra je již od počátku 90. let spjata se službou u Policie České republiky. V letech 1992–1996 působil jako inspektor pořádkové služby na místním policejním oddělení v pražských Vršovicích, následně působil v letech 1996–2000 jako operativec oddělení krádeží vozidel na obvodním ředitelství Prahy 10 v rámci SKPV (služeb kriminální policie a vyšetřování).
V roce 2000 přešel do Národní protidrogové centrály SKPV, kde působil až do letošního roku. V letech 2004–2007 přitom zastával pozici zástupce vedoucího odboru, v roce 2008 působil jako vedoucí odboru a od roku 2009 byl náměstkem ředitele pro výkon a trestní řízení. V rámci svého působení na Národní protidrogové centrále byl mj. spoluautorem projektu Reliéf – metody, která vyšetřovatelům pomáhá odhalit původ drog, kterou od české policie převzal i Interpol.
V březnu 2021 byl policejním prezidentem genmjr. Janem Švejdarem jmenován do funkce náměstka policejního prezidenta pro službu kriminální policie a vyšetřování.
Adam Kučínský
Adam Kučínský je absolventem Právnické a Ekonomicko-správní fakulty Masarykovy univerzity v Brně (Mgr.).
Ještě před dokončením studií začal pracovat pro Národní bezpečnostní úřad, konkrétně působil v Národním centru kybernetické bezpečnosti, kde mezi jeho hlavní činností patřilo určování prvků kritické informační infrastruktury, implementace zákona o kybernetické bezpečnosti a kontrola plnění povinností z něj vyplývajících.
V roce 2017 po vytvoření nezávislého Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) začal působit v této instituci v odboru regulace, kde působí dodnes. Od listopadu 2018 je poté ředitelem tohoto odboru.
Jako ředitel odboru regulace na NÚKIBu vede tým specialistů, jejichž hlavní činností je implementace a dohled nad zákonem o kybernetické bezpečnosti, nastavení regulatorních požadavků a příprava legislativy a bezpečnostních standardů v oblasti kybernetické bezpečnosti.
Vedle toho již několik let spolupracuje jako externí lektor s vysokými školami a dalšími vzdělávacími institucemi a o problematice kybernetické bezpečnosti přednáší také na odborných konferencích.
David Hradecký
David Hradecký je absolventem Podnikohospodářské fakulty Vysoké školy ekonomické v Praze, konkrétně oboru Podniková ekonomika a management (Ing.).
Svou profesní dráhu začínal v letech 2003–2008 na pozici Senior Coordinator ve společnosti BlueLink a jejího shared service centra aerolinek Air France a KLM.
Následně přešel do poradenské společnosti Ernst & Young, kde se v letech 2008–2011 jako konzultant věnoval vyšetřování zaměstnanecké kriminality, forenzním auditům a návrhům a zavádění systémů prevence podvodů.
V roce 2011 se stal jedním ze zakládajících partnerů privátně vlastněné poradenské společnosti Screening Solutions, kde působí dodnes. Na starosti má klienty, kteří využívají investigativní služby a obchodní zpravodajství. Mezi jeho klienty patří zejména Private Equity fondy, advokátní kanceláře, společnosti FMCG a výrobní podniky.
V posledních letech se také intenzivně věnuje problematice compliance a implementaci systémů managementu. Je vůbec prvním certifikovaným auditorem pro normy ISO 19600 & ISO 37001 v České republice, od letošního května je poté také certifikovaným implementátorem pro novou compliance normu ISO 37301.
Jiří Novák
Jiří Novák je absolventem Vojenské akademie v Brně, konkrétně oboru automobilního (Ing.). Následně si doplnil právní vzdělání na Policejní akademii České republiky v Praze pro specializaci vyšetřování (Bc.).
Svou kariéru realizoval v první fázi v rámci Policie ČR, kde působil od obvodního oddělení přes pozici vyšetřovatele se specializací na ekonomickou kriminalitu, aby nakonec vedl jako ředitel Útvar odhalování korupce a finanční kriminality. V závěru působení u Policie ČR vykonával funkci náměstka policejního prezidenta pro ekonomiku,
v níž se podílel na překonání složitého období výrazných rozpočtových škrtů let 2008 až 2010.
V roce 2011 opustil policejní kariéru a nastoupil do pozice bezpečnostního ředitele společnosti ČEPRO, a.s.,
kde v rámci útvaru bezpečnosti a interního auditu vybudoval nezávislý útvar interního auditu a rozvíjí schopnosti interního vyšetřování a ochrany liniových staveb společnosti začleněné do kritické infrastruktury státu.
Od roku 2018 zároveň řídí činnost analytického útvaru pro BIG DATA analytiku jak pro segment interní bezpečnosti, tak pro byznysové aktivity společnosti. Zaměřuje se na aplikaci vizí Průmyslu 4.0 a digitalizaci/automatizaci činností spojených s ochranou a ostrahou průmyslových objektů včetně liniových staveb v oblasti petrochemického průmyslu.
Věnuje se rovněž podpoře komunity bezpečnostních manažerů v rámci činnosti v prezidiu České asociace bezpečnostních manažerů, aktivně působí též v bezpečnostní sekci České asociace petrolejářského průmyslu.
Advokát a Managing Associate
Managing Director
Ředitelka útvaru Compliance
Jan Měkota
Jan Měkota je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (Mgr).
Po dokončení studia působil rok jako právník na Katastrálním úřadu pro Královéhradecký kraj, následně poté působil rok a půl jako právník Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy.
V advokátní kanceláři ROWAN LEGAL začal působit v roce 2013 a v roce 2019 se stal vedoucím advokátem soutěžní specializace.
V rámci svého zaměření v ROWAN LEGAL Jan vede právní tým odpovědný jak za zastupování klientů v soutěžních věcech v řízeních vedených Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže či Evropskou komisí, tak za oblast soutěžní compliance. Klientům ROWAN LEGAL tak pomáhá při ošetření soutěžních rizik připravovaných projektů
z pohledu práva hospodářské soutěže, ať už se jedná o jednotlivá dílčí zadání, nebo komplexní programy
soutěžní compliance.
Společnosti, jimž Jan poskytuje poradenství, se rekrutují z vysoce specializovaných odvětví, např. energetiky, dopravy či telekomunikací. Vedle těchto regulovaných odvětví se Jan specializuje i na oblast soutěžních aspektů E-commerce, kde poskytoval a poskytuje řadě předních hráčů působících na středoevropském trhu.
Bartosz Ratowski
Bartosz Ratowski je absolventem sociologicko-ekonomických fakult Univerzity Mikuláše Koperníka v Toruni, Varšavské ekonomické školy a Vysoké škole ekonomické ve Vratislavi. V roce 2010 dokončil zkoušku Executive MBA Management Studies provedenou Wrocław University of Economics a University of Limerick v Irsku.
Téměř 20 let se profesionálně věnuje předmětu řízení podniku. Ve své profesní kariéře poskytoval poradenství v záležitostech řízení v mnoha sektorech společností po celé Evropě. V roce 2010 byl profesně spojen se společností United Registrar of Systems (URS), kde se zabývá správou služeb v rámci aktivit společnosti TIC (testování, inspekce a certifikace). Komunikuje s multikulturními týmy ve 45 společnostech po celém světě a jako řídící a dozorující orgán přímo řídí týmy v 7 zemích: Německo, Polsko, Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Ukrajina a Gruzie.
V rámci své činnosti spolupracuje s mnoha výzkumnými centry v Evropě, jejichž cílem je realizovat projekty týkající se dodržování předpisů, etiky a řízení integrity v organizacích. Je členem pracovních skupin spolupracujících podle standardů řízení s národními organizacemi, jako jsou Deutsche Akkreditierungsstelle GmbH, United Kingdom Accreditation Service nebo Český institut pro akreditaci.
Mezinárodní organizaci pro normalizaci (ISO) poskytuje stanoviska k celosvětové normalizační činnosti. Je aktivním auditorem systému řízení dodržování předpisů (ISO 37301), protikorupčního systému řízení (ISO 37001), systému managementu kvality (ISO 9001), systému řízení rizik (31000) a etických norem (SEDEX).
Je aktivním členem mnoha obchodních organizací, jako je např. Klub polského kapitálu v České republice, kde propaguje téma shody, integrity a etiky v podnikání a přístup založený na hodnotách v podnikání, umisťování lidí a jejich hodnot v centrech systémů řízení.
Kateřina Kroupová
Kateřina Kroupová je absolventkou Univerzity Hradec Králové, konkrétně oboru systémové inženýrství na Fakultě Informatiky a Managementu (Ing.).
Svou kariéru začala ve společnosti Generali Pojišťovna jako IT a procesní specialita, v letech 2008–2013 působila na pozici manažera Organizačního a kontrolního oddělení, současně zde zastávala funkci manažera kvality v souvislosti s implementovaným systémem řízení dle normy ISO 9001.
Od roku 2014 působí v dnešní Generali České pojišťovně na pozici ředitelky útvaru Compliance a současně na regionální úrovni jako regionální Compliance officer pro region Austria, CEE & Russia skupiny Generali.
Do její lokální i nadnárodní kompetence spadají zejména oblasti řízení compliance rizik, ochrany osobních údajů, business integrity, kodexu chování a související procesy whistleblowingu, dále FATCA, globální Common Reporting Standard a oblast opatření proti legalizaci výnosů z trestné činnosti, financování terorismu a mezinárodních sankcí.
Counsel
Head of Legal
Generální ředitel
Richard Otevřel
Richard Otevřel je absolventem Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně (Mgr.).
Po ukončení studia působil v rámci základní vojenské služby v pozici právního poradce velitele praporu, následně poté v letech 2002–2005 pracoval na různých právních pozicích na Ministerstvu spravedlnosti, naposledy jako ředitel mezinárodního odboru.
Od roku 2005 se věnuje v advokátní kanceláři HAVEL & PARTNERS oblasti ochrany osobních údajů, informačních technologií, telekomunikací, médií a eCommerce. Právní poradenství poskytuje řadě českých i zahraničních společností, které podnikají v různých oborech a zahrnují internetové platformy a online řešení, finančnictví, strojírenství, zdravotnictví a farmaceutický průmysl či veřejný sektor, a zároveň zpracovávají mimořádně velké objemy osobních údajů svých zaměstnanců, obchodních partnerů a zákazníků.
Od roku 2018 taktéž působí ve společnosti FairData Professionals, sesterské společnosti HAVEL & PARTNERS, která se specializuje na outsourcing služby pověřence pro ochranu osobních údajů a poradenství v oblasti digitalizace správy dat a kybernetické bezpečnosti; vedle toho poskytuje ucelené řešení v oblasti whistleblowingu.
Je členem mezinárodní asociace odborníků v oblasti ochrany osobních údajů (IAPP) a dále českého Spolku
pro ochranu osobních údajů. V roce 2014 byl vybrán nezávislou mezinárodní publikací Who’s Who Legal jako jeden z předních mezinárodních odborníků v České republice pro oblast informačních technologií.
Ivana Fára
Ivana Fára je absolventkou Právnické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci (Mgr.) a postgraduálního studia na Právnické fakultě na německé University of Regensburg (LL.M.)
Po studiích působila v mezinárodních advokátních kancelářích (Haarman Hemmelrath, CMS Cameron McKenna, British American Tobacco), kde se zabývala zejména oblastí přeshraničních fúzí a korporátních transakcí.
Od roku 2017 působí ve společnosti Tesco Stores ČR a.s. – nejprve na pozici vedoucího právníka regionu střední Evropy pro Group Procurement & Finance, následně získala pozici Head of Legal (Product) pro téže region, zastřešující tým právníků pokrývajících oblast dodavatelsko-odběratelských smluvních vztahů v České republice, Slovensku a Maďarsku. Od roku 2020 se vedle této role současně stala vedoucí právního oddělení ve společnosti Tesco Stores ČR a.s. Ve své praxi se Ivana zabývá mj. regulací maloobchodu a problematikou úpravy nekalých obchodních praktik mezi podniky v zemědělském a potravinovém řetězci.
Za svou profesní byla Ivana několikrát oceněna, v roce 2019 získala ocenění Podnikový právník v kategorii Občanské a obchodní právo a opakovaně je zařazována do žebříčků významných právniček České republiky.
Od roku 2021 je členkou Výkonného výboru Unie podnikových právníků České republiky a její viceprezidentkou. Své profesní znalosti uplatňuje i v pro bono oblasti.
Jakub Dusílek
Jakub Dusílek je absolventem Právnické fakulty Masarykovy univerzity v Brně. Kromě toho studoval také CIME se zaměřením na management na Českém vysokém učení technickém, zároveň je držitelem titulu MBA z Hallam University v britském Sheffieldu.
Svoji kariéru zahájil ve skupině UniCredit v roce 2003 jako manažer regionální pobočky a poté ředitel podpory obchodu firemního bankovnictví v Živnostenské bance, která se stala součástí skupiny UniCredit. Následně působil jako ředitel divize retailového bankovnictví a produktů a ředitel strategického rozvoje UniCredit Bank Czech Republic.
V letech 2011–2012 zastával pozici předsedy představenstva a generálního ředitele UniCredit Leasing na Slovensku. V roce 2012 byl jmenován členem představenstva a ředitelem globálních bankovních služeb v České republice. Mezinárodní kariéru následně rozvíjel v UniCredit Bank Rumunsko v letech 2016–2018.
V dubnu 2019 se oficiálně ujal funkce předsedy představenstva a generálního ředitele UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia.
Josef Donát
Josef Donát je absolventem Právnické fakulty a Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně, vedle toho také studoval na International Business School při Nottingham Trent University.
Je partnerem a vedoucím specializace Právo ICT advokátní kanceláře ROWAN LEGAL, rozhodcem a zapsaným mediátorem. Je hlavním autorem unikátní publikace Právo v síti: průvodce právem na internetu a spoluautorem několika komentářů k zákonům v oblasti ochrany osobních údajů, eGovernmentu či kybernetické bezpečnosti.
Ve své praxi se dlouhodobě věnuje rozsáhlým projektům v oblasti právních aspektů digitalizace, elektronické identifikace, cloud computingu, kybernetické bezpečnosti a dodávek informačních systémů. V poslední době se intenzivně věnuje vzniku projektu elektronické identifikace BankID, kdy jeho tým byl odpovědný za kompletní právní podporu – počínaje přípravou a vyjednáváním legislativy, přes obchodní podmínky až po komplexní poradenství zúčastněným bankám při napojení na služby eGovernmentu.
Jako ředitel Národního centra pro digitální ekonomiku se zároveň aktivně podílí na právní úpravě jednotného digitálního trhu, zejména ve vztahu k e-commerce, službám informační společnosti či elektronické kontraktaci.
Pravidelně přednáší na vysokých školách a je členem redakční rady Masaryk University Journal of Law and Technology. V roce 2014 získal prestižní ocenění Právník roku v oblasti práva ICT.
Helena Hangler
Helena Hangler je absolventkou Právnické fakulty Univerzity Karlovy (Mgr.). Vedle toho studovala také v rámci jednoho semestru na Univerzitě Johannese Keplera v rakouském Linzi.
Svou profesní kariéru začínala na pozici Paralegal v advokátní kanceláři Seddons, následně působila jako koncipient v advokátní kanceláři Dvořák & spol.
Od roku 2011 působí v advokátní kanceláři Schoenherr. Ve své praxi se zaměřuje především na pracovní právo, korporátní právo a problematiku compliance, včetně interních vyšetřování.
V rámci pracovního práva poskytuje poradenství ve všech pracovněprávních otázkách, včetně přípravy dokumentace pro vedoucí zaměstnance a členy statutárních orgánů obchodních společností, přípravy a revize vnitřních předpisů a provádění právních prověrek v oblasti pracovního práva. Dále také poskytuje poradenství při kolektivním vyjednávání, ukončování pracovního poměru, realizaci hromadného propouštění a při řešení sporů mezi zaměstnavateli a zaměstnanci.
Je členkou Czech Employment Lawyers Association a České advokátní komory. V letošním roce byla zařazena do žebříčku TOP 100 žen česko-slovenského právního byznysu portálu INFO.CZ v kategorii Pracovní právo.
Lukáš Kintr
Lukáš Kintr je absolventem Vysokého učení technického v Brně, kde vystudoval manažerskou informatiku a informační management (Ing.). Již v průběhu studia se snažil získat praxi v ICT a rozvíjet znalosti a schopnosti v oblasti kybernetické bezpečnosti.
Svou kariéru začínal jako externí IT technik a grafik ve společnosti Farao s.r.o., následně pracoval jako IT specialista a web administrátor v cestovní kanceláři Viktoria.
V roce 2015 začal působit na pozici Cyber Security / Policy Specialist u Národního bezpečnostního úřadu (NBÚ), po jeho osamostatnění plynule přešel do Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB). Zde vystřídal různé pozice v oblasti kybernetické bezpečnosti, od roku 2019 je poté náměstkem ředitele v sekci Národního centra kybernetické bezpečnosti.
Vede tak tým, který je zodpovědný za nastavení strategie zajišťování kybernetické bezpečnosti v České republice, za její prosazování (stanovení regulatorních pravidel, identifikaci povinných osob a jejich kontrolu), za činnost vládního CERT, za jednání a spolupráci s národními a mezinárodními partnery (jako je EU, NATO atd.) nebo za provádění cvičení v oblasti kybernetické bezpečnosti, ať už technické nebo netechnické.
Advokát a partner
Náměstek ministra
Aleš Špidla
Aleš Špidla je absolventem Vysokého učení technického v Brně, kde vystudoval technickou kybernetiku (Ing.).
V roce 2011 jako ředitel odboru kybernetické bezpečnosti na ministerstvu vnitra ČR koncipoval strategii kybernetické bezpečnosti České republiky a zapojil se do diskusí nad věcným záměrem a potom i samotným zákonem o kybernetické bezpečnosti.
Dále pracoval jako vedoucí sekce informatiky Státního ústavu pro kontrolu léčiv, ředitel odboru bezpečnostních politik ministerstva práce a sociálních věcí nebo manažer oddělení řízení rizik ve spol. Price Waterhouse Coopers. Poté byl zaměstnán ve státním podniku CENDIS, s.p. jako specialista pro kybernetickou bezpečnost a ve státním podniku NAKIT, s.p. jako vedoucí oddělení v sekci bezpečnosti, následně působil také jako manažer kybernetické bezpečnosti na Generálním finančním ředitelství. V současnosti pracuje jako manažer kybernetické bezpečnosti v Centru kardiovaskulární a transplantační chirurgie a jako manažer kybernetické bezpečnosti Úřadu MČ Praha 5.
Je prezidentem Českého institutu manažerů informační bezpečnosti, garantem a pedagogem MBA studijního programu „Management a kybernetická bezpečnost“ a spolugarantem a pedagogem LL.M programu „Ochrana informací“ na Vysoké škole CEVRO Institut. Intenzivně se věnuje evangelizaci problematiky kybernetické a informační bezpečnosti ve všech jejích aspektech. Je certifikovaným auditorem kybernetické bezpečnosti.
Michal Nulíček
Michal Nulíček vystudoval Právnickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, studoval rovněž na Cardiff University, Faculty of Law a na Central European University v Budapešti. Praktické znalosti a zkušenosti získával prvních 10 let v mezinárodní advokátní kanceláři Hogan Lovells, od roku 2014 je partnerem kanceláře ROWAN LEGAL.
Zaměřuje se na právní poradenství v oblasti regulatoriky a compliance, práva IT, ochrany osobních údajů a duševního vlastnictví. Má rozsáhlé zkušenosti se zastupováním klientů před českými a evropskými regulátory a soudy, včetně Soudního dvora EU. Mezi jeho klienty patří české a mezinárodní společnosti ze sektorů IT, telekomunikací, on-line služeb, finančních služeb a energetiky.
Má zkušenosti se zaváděním compliance v nejrůznějších oblastech, od ochrany osobních údajů a ochrany hospodářské soutěže, přes oblast zprostředkovatelských a jiných procesů v regulovaných odvětvích, až po zavádění rozsáhlých protikorupčních compliance programů.
Whistleblowingovými systémy se zabývá od začátku své praxe, a to primárně pro dceřiné společnosti zahraničních klientů a velké české korporace. Na téma ochrany oznamovatelů a další compliance témata Michal pravidelně publikuje a přednáší, mj. je i vedoucím autorského kolektivu prvního českého Komentář k GDPR (vydaný Wolters Kluwer, 2018).
René Neděla
René Neděla je absolventem Fakulty strojní Českého vysokého učení technického (ČVUT), konkrétně oboru Automatizované řízení (Ing.). Dále vystudoval také obor Podnikání a komerční inženýrství v průmyslu (Ing.) na Masarykově ústavu vyšších studií, rovněž při ČVUT.
Od roku 2011 působil na Energetickém regulačním úřadě (ERÚ) v několika různých pozicích – od specialisty regulace v energetice přes vedoucího oddělení strategie a poradců nebo ředitele odboru teplárenství až po ředitele sekce regulace.
Zároveň přednášel technické předměty na Fakultě strojní při ČVUT nebo na Technické fakultě při České zemědělské univerzitě (ČZU). Působil v různých vládních a nevládních pracovních skupinách pro oblast energetiky, ale i vodárenství.
Od roku 2018 je náměstkem ministra průmyslu a obchodu České republiky, v rámci této pozice zodpovídá za oblast energetiky. Zároveň je od října 2018 předsedou dozorčí rady společnosti ČEPS, a.s., jejímž jediným akcionářem je právě ministerstvo průmyslu a obchodu.
Státní zástupce
Generální ředitel
Jan Svoboda
Jan Svoboda je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy, konkrétně oboru Právo (Mgr.), v roce 2020 také dokončil rigorózní zkoušku v oboru Trestní právo (JUDr.). Vedle toho také absolvoval dvousemestrální vzdělávací program Finanční kriminalita na Bankovním institutu (BIVŠ).
Svou profesní dráhu začínal v roce 2001 jako advokátní koncipient v advokátní kanceláři JUDr. Milan Štětina, následně v letech 2002–2005 působil jako justiční čekatel Okresního soudu v Litoměřicích.
V roce 2005 se stal státním zástupcem, až do roku 2012 působil na Okresním státním zastupitelství v Litoměřicích. Následně přešel jako státní zástupce na Krajské státní zastupitelství v Ústí nad Labem, kde byl v roce 2015 pověřen vedením trestního oddělení, od roku 2017 až dosud poté působí jako vedoucí tohoto oddělení. V letošním roce absolvoval stáž v Odboru závažné hospodářské a finanční kriminality Nejvyššího státního zastupitelství v Brně.
Jako státní zástupce se dlouhodobě věnuje problematice hospodářské a finanční kriminality, zajištění majetku a odčerpávání výnosů z trestné činnosti, a také vztahu a propojení těchto oblastí trestního práva s právem civilním. Je členem tzv. Finanční kobry, koordinující činnost státních orgánů v boji s finanční a daňovou kriminalitou. Za Českou republiku se podílel na vedení společného vyšetřovacího týmu při vyšetřování rozsáhlé majetkové trestné činnosti. Pravidelně publikuje odborné články a přednáší.
Jaromír Průša
Jaromír Průša je absolventem programu Veřejnoprávní ochrana soukromé školy veřejnoprávní TRIVIS.
Nejprve působil u renomovaných bezpečnostních agentur na pozicích od strážného přes regionálního manažera a manažera speciálních zakázek až po manažera pro obchodní domy. V roce 2004 začal pracovat pro společnost Ahold Czech Republic a.s. (nyní Albert s.r.o.), kde posledních 10 let pracoval na pozici Risk Security Manager. V rámci této pozice zodpovídal za bezpečnostní politiku v rámci Ahold ČR, incident report proces, business continuity management (BCM) a krizové řízení (CMT), interní vyšetřování kriminality, řízení rizik a loss prevention. Byl také členem leadership týmu společnosti Albert.
Od loňského roku je výkonným ředitelem společnosti Asset Protection Agency., která poskytuje odborné bezpečnostní poradenství, konzultace v oblasti řízení rizik a komplexní bezpečnostní řešení.
V roce 2013 se stal viceprezidentem České pobočky sdružení bezpečnostních profesionálů ASIS International, od roku 2015 je předsedou ASIS International v ČR, jako předseda ASIS International pracuje v poradním sboru ministra vnitra pro situační prevenci kriminality. V roce 2011 byl v rámci Mezinárodní konference bezpečnostního managementu oceněn jako bezpečnostní manažer roku.
Pavel
Pavel Válek je absolventem Fakulty stavební při Českém vysokém učení technickém (ČVUT), konkrétně oboru Vodní hospodářství a vodní stavby (Ing.). Vedle toho také získal titul MBA na Institutu CEMI (Central European Management Institute).
Svou profesní kariéru začínal v roce 2003 jako projektant vodohospodářských staveb, záhy však přešel na pozici Vedoucího oddělení Voda, životní prostředí a fondy EU ve společnosti Mott MacDonald. V roce 2011 přešel na pozici Senior Manager v české pobočce společnosti Grant Thornton, kde zodpovídal za rozvoj obchodních aktivit společnosti a vedl rozsáhlý tým poradců v oblasti vodohospodářských staveb a infrastruktury. V roce 2013 se následně stal partnerem společnosti.
V roce 2019 se stal předsedou představenstva a generálním ředitelem Pražské vodohospodářské společnosti, zároveň se stal také členem představenstva společnosti Pražské vodovody a kanalizace a.s.
Od roku 2019 je předsedou Asociace vlastníků páteřní vodohospodářské infrastruktury a od roku 2020 je také místopředsedou představenstva Sdružení oboru vodovodů a kanalizací. V rámci své odbornosti pravidelně přednáší na domácích i zahraničních konferencích.
Ředitel Centrálního nákupu a logistiky
Náměstek generálního ředitele pro řízení lidských zdrojů
Partner
Tomáš Sova
Tomáš Sova je absolventem Soukromé vyšší odborné školy v Praze CEDUK.
Svou profesní kariéru začal na pozici Procurement Specialist ve společnosti SAZKA, a.s., v roce 2005 přešel na stejnou pozici ve společnosti Telefónica O2 Czech Republic. V rámci těchto pozic zodpovídal za realizaci tendrů, přípravu smluvní dokumentace nebo realizaci konkrétních projektů.
V roce 2007 nastoupil na pozici Senior Procurement Specialist ve společnosti České Radiokomunikace, a.s., v roce 2011 se stal ředitelem nákupu (procurement). Z této pozice mj. řídil veškeré nákupy společnosti v oblasti hardwaru a softwaru, IT infrastruktury a systémů nebo facility managementu, zároveň nastavoval strategii společnosti v oblasti nákupu a řídil vyjednávání s dodavateli společnosti.
Od března letošního roku působí jako Ředitel Centrálního nákupu ve společnosti Letiště Praha, kde mj. řídí tým liniových manažerů, stanovuje strategii společnosti v oblasti centrálního nákupu a zodpovídá také za její logistiku.
Je rovněž držitelem několika profesních certifikací (PRINCE2 Practitioner, PRINCE2 Foundation (obě projektový management), ITIL Foundation, či M_o_R Foundation (řízení rizik)).
plk. František Vavera
František Vavera je absolventem oboru Bezpečnostně právní studia (Bc., Mgr.) a doktorského studijního programu (Ph.D.) na Policejní akademii ČR v Praze a Akadémie Policajného zboru SR v Bratislavě, kde složil rigorózní zkoušku (JUDr.). Kromě toho studoval také na Panevropské vysoké škole v Bratislavě (doc.) nebo na Vysoké škole finanční a správní, kde absolvoval obor kriminalisticko-právní specializace (Mgr.).
Svou profesní kariéru začínal v roce 2004 na Ministerstvu vnitra ČR, kde během uplynulých 17 let prošel řadou pozic od parlamentního zpravodaje přes vedoucího různých oddělení (oddělení interních předpisů, právní oddělení) až po náměstka ministra vnitra. V letech 2008–2009 působil na Ministerstvu obrany ČR jako zástupce ředitele sekce a ředitel odboru legislativního a právního Kabinetu ministra obrany.
Od roku 2018 působí jako náměstek generálního ředitele Hasičského záchranného sboru České republiky (HZS ČR) pro řízení lidských zdrojů.
Je také externím vyučujícím na Policejní akademii ČR v Praze (katedra kriminalistiky), dále vyučuje i na Vysoké škole Karlovy Vary, o. p. s. (katedra trestního práva, kriminalistiky a forenzních disciplín), Právnické fakultě Západočeské univerzity v Plzni (katedra trestního práva) a Panevropské vysoké škole. Je autorem desítek článků a spoluautorem několika odborných publikací se zaměřením na kriminalistiku, trestní právo nebo legislativu.
Michal Beneš
Michal Beneš je absolventem Vysoké školy ekonomické v Praze, konkrétně oboru Informační a komunikační technologie (Mgr.).
V průběhu své dosavadní praxe získal zkušenosti jako IT správce na Ministerstvu obrany ČR a ve společnostech Grant Thornton Advisory (Partner a leader service line Technology) a Grant Thornton Valuations (soudní znalec a člen představenstva).
Od roku 2020 působí na pozici Partner ve společnosti system boost, která se zabývá poradenstvím v oblastech IT a digitalizace, bezpečnosti, strategie a organizace, ekonomiky a procesů.
V oblasti IT a kybernetické bezpečnosti se pohybuje již 20 let. V rámci své poradenské praxe se zaměřoval na design a implementaci informačních systémů, digitalizaci, audity IT a kybernetické bezpečnosti, zvyšování bezpečnostní úrovně organizací a business continuity management (BCM).
V současnosti se zaměřuje na projekty zejména v sektorech energetiky, veřejné správy, bankovnictví a telekomunikací. Je soudním znalcem v oborech Kybernetika – Informační technologie a Ekonomika – Ceny a odhady informačních systémů.
Ředitel ředitelství pro podporu výkonu služby
Managing Partner
Náměstek generálního ředitele pro prevenci a CNP
plk. Pavel Osvald
Pavel Osvald je absolventem Policejní akademie České republiky v Praze (Bc.) a a Akadémie Policajného zboru Slovenské republiky v Bratislavě (Mgr.).
V rámci celé své dosavadní profesní kariéry od roku 1992 pracuje u Policie České republiky. V letech 1992–1997 působil v linii pořádkové policie, následně poté působil v linii kriminální policie od okresního ředitelství až do úrovně útvaru s celorepublikovou působností.
V roce 2007 byl převelen na Policejní prezidium ČR za účelem zavedení nového způsobu řízení v rámci celé organizace. Od roku 2009 byl poté pověřen řízením koncepce a strategie Policie ČR a následně byl od roku 2011 pověřen také řízením oblasti lidských zdrojů, oblasti IT a koncepce a strategické koordinace v roli náměstka policejního prezidenta.
Od roku 2013 až do současnosti působí na Policejním prezidu ČR ve funkci Ředitele podporu výkonu služby, která zahrnuje obblasti IT, řízení lidských zdrojů, projektového řízení, koncepce a strategické koordinace a vědy, výzkumu a inovací Policie ČR.
Ivan Moroz
Ivan Moroz je absolventem Právnické fakulty Univerzity Karlovy v Praze (JUDr.) a Nottingham Trent University (MBA).
Svou kariéru zahájil v bezpečnostních složkách, kde byl v 90. letech jedním ze zakladatelů útvaru boje proti organizovanému zločinu, následně byl prvním ředitelem tehdejšího finančního analytického útvaru.
Po svém odchodu od Policie ČR v roce 1994 působil jako poradce v oblasti bezpečnosti a prevence proti praní špinavých peněz a řízení rizik. V této pozici působil nejen v ČR, ale i v zahraničí, např. ve Švýcarsku, kde založil a řídil poradenskou firmu podporující západní investory při vstupu na trhy ve střední a východní Evropě.
V letech 1996–2015 působil s přestávkami na vrcholných manažerských pozicích významných světových koncernů, mezi které se řadí LAUFEN AG, FORBO AG a Giesecke & Devrient GmbH, a to jak v Evropě, tak v Jižní Americe.
V roce 2015 se začal věnovat výhradně poradenské činnosti ve společnosti Screening Solutions, v současné době působí jako Managing Partner společnosti zodpovědný za aktivity v ČR a v zahraničí.
V minulosti obdržel ocenění Bezpečnostní manažer roku, udělované asociací bezpečnostních profesionálů ASIS International. Je certifikovaným interním auditorem a lead implementátorem ISO 19600, ISO 37001 nebo ISO 9001. Je také členem několika mezinárodních profesních organizací (ASIS International, World Association of Detectives (WAD) nebo Association of Certified Fraud Examiners (ACFE)).
brig. gen. Daniel Miklós
Daniel Miklós je absolventem Vysoké školy báňské – Technické univerzity v Ostravě (Ing.), vedle toho absolvoval také program MPA (Master of Public Administration) v oboru Bezpečnostní studia na CEVRO Institutu.
Od roku 2003 přes 12 let působil jako vedoucí oddělení krizového řízení na Generálním ředitelství Hasičského záchranného sboru České republiky (HZS ČR), spadajícím pod ministerstvo vnitra. V letech 2016–2017 poté působil jako ředitel odboru ochrany obyvatelstva krizového řízení, rovněž na GŘ HZS ČR.
Od dubna 2017 až do současnosti působí jako náměstek generálního ředitele HZS ČR pro prevenci a civilní nouzovou připravenost.
Mimo jiné se může pyšnit medailí I. stupně „Za zásluhy o bezpečnost České elektroenergetické přenosové soustavy (ČEPS)“, která mu byla udělena prezidentem republiky v roce 2017.
Business Continuity, Information Security & GDPR Program Director
Head of Legal, Collection and Compliance
Chief Technical Officer (CTO)
Ladislav Suk
Ladislav Suk je absolventem Nottingham Trent University (MBA).
Svou kariéru začínal jako projektový manažer společnosti ITS a.s. nebo správce systémů České zemědělské univerzity (ČZU).
V oblastí telekomunikací se pohybuje od roku 2001, kdy nastoupil na pozici System Manager ve společnosti TELE2. V roce 2004 přešel do společnosti Telefónica O2 na pozici IS/IT Auditor. V roce 2006 přišel do české pobočky společnosti Vodafone, kde působí dodnes. Během své kariéry se podílel na rozvoji technologické strategie, zabezpečení provozu systémů, dále pracoval také jako interní auditor, a to včetně zajištění revenue assurance.
Od roku 2014 se věnuje oblasti business continuity, krizového řízení a informační bezpečnosti, včetně požadavků krizového zákona, kybernetického zákona a ISO/IEC 27001. V rámci svého působení ve Vodafonu vedl program implementace požadavků GDPR a úzce spolupracuje se složkami IZS v oblasti krizové komunikace.
Sylvia Szabó
Sylvia Szabó je absolventkou Právnické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě (Mgr.).
Po ukončení studia nastoupila do advokátní kanceláře Ružička and Partners, kde působila dalších 20 let až do roku 2019. V rámci své advokátní praxe nasbírala řadu zkušeností při poskytování poradenských služeb velkým korporátním klientům.
Kromě obchodních transakcí a akvizičních projektů v oblasti nemovitostí se začala věnovat i problematice compliance, a to zejména trestní odpovědnosti právnických osob (TOPO) a opatřením na ochranu před legalizací výnosů z trestné činnosti a financování terorismu.
Po 20 letech advokátní praxe se v roce 2019 rozhodla přijmout nabídku na pozici vedoucího právního oddělení, pohledávek a compliance ve společnosti Volkswagen Finančné služby Slovensko. Do její kompetence v rámci compliance patří oblasti etiky a integrity, whistleblowing, boj s praním špinavých peněz (AML), due diligence obchodních partnerů, ochrana hospodářské soutěže nebo oblast střetu zájmů.
Jan Huml
Jan Huml je absolventem Oxford Business Education Institute (OBEI), kde získal tituly MBA, DBA a LL.M.
Svou profesní dráhu začínal na pozici IT Manager ve společnosti V.V.V. Expert a.s., kde zodpovídal za IT management, analýzu dat nebo software development.
V roce 2012 přešel profesně do oboru komerční bezpečnosti, kde během posledních 9 let působil na různých manažerských pozicích, mj. například u společnosti Česká pošta Security s.r.o. Od roku 2014 se věnuje rozvoji monitoringu, bezpečnostních technologií a zabezpečení.
V SECURITAS ČR působí od ledna 2020 na pozici Chief Technical Officer (CTO) a je zodpovědný za rozvoj bezpečnostních řešení a oblast technologií.
Chief Executive Officer (CEO)
Ředitel informační bezpečnosti
Ředitel rozvoje zákaznické báze
Tomáš Braverman
Tomáš Braverman je absolventem Fakulty mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze (Mgr.).
Svou profesní dráhu začínal v roce 2009 jako manažer ve společnosti Internet Retail a.s., kde působil do roku 2013 na různých pozicích včetně pozice výkonného ředitele pro Slovensko a Polsko v letech 2011–2013.
V roce 2013 se ujal vedení pobočky skupiny Heureka Group pro Českou republiku a Slovensko.
V roce 2017 poté přešel na pozici CEO v rámci celé Heureka Group.
Luboš Řádek
Luboš Řádek je absolventem Fakulty vojenských technologií Univerzity obrany v Brně (Ing.), vedle toho absolvoval také studium oboru Informační technologie na CEVRO Institutu (MBA).
Svou profesní dráhu začínal v roce 2005 na ministerstvu obrany, kde působil jako vedoucí oddělení LAN v letech 2005–2009 nebo vedoucí oddělení statistik a analýz v letech 2009–2012.
V roce 2012 přešel do společnosti ČEZ ICT Services na pozici bezpečnostního správce speciálních systémů, následně se stal bezpečnostním manažerem, kdy z této pozice zodpovídal mj. za dostavbu jaderné elektrárny Temelín. Několik měsíců poté půsiobil také jako člen týmu řízení bezpečnosti ICT, kdy zodpovídal za řízení
a zvládání bezpečnostních incidentů, nebo jako vedoucí oddělení berzpečnostní infrastruktury Skupiny ČEZ.
V roce 2016 nastoupil do společnosti Letiště Praha jako manažer informační bezpečnosti, od roku 2018 je poté ředitelem informační bezpečnosti, kdy zajišťuje vybudování, implementaci a neustálé zlepšování systému řízení informační bezpečnosti.
Marek Nekvasil
Marek Nekvasil je absolventem Fakulty informatiky a statistiky Vysoké školy ekonomické v Praze (Mgr., Ph.D.).
Svou profesní kariéru začínal v roce 2004 jako softwarový analytik a programátor ve společnosti Unicorn nebo jako marketingový analytik ve společnosti Telefónica O2 v letech 2006–2010. V roce 2010 nastoupil jako konzultant do společnosti Adastra Business Consulting, kde následně také vedl celou oblast CRM a aplikované analytiky.
V oblasti datové analytiky následně působil také ve společnostech Deloitte, T-Mobile Czech Republic nebo PwC.
V lednu loňského roku přešel do společnosti Vodafone Czech Republic na pozici ředitele rozvoje zákaznické báze, kde vede analytické oddělení věnující se oblastem CVM (Customer Value Management) a BigData.

RADEK POLMA
Zástupce ředitele Kanceláře
Radek Polma
Radek Polma své vysokoškolské vzdělání zaměřil v bakalářském studiu na ekonomii a řízení lidských zdrojů, v magisterském studiu na sociální oblast a své rigorózní řízení zakončené titulem doktor filozofie (PhDr.) obhájil v oboru sociální práce. V rámci svého celoživotního profesního vzdělávání získal profesní titul Master of Law (LL.M.) a Master of Business Administration (MBA).
Svou profesní dráhu zahájil ve státní službě, kde u Policie České republiky prošel jak řadovými, tak řídícími funkcemi. Po ukončení služebního poměru pracoval v marketingové a reklamní oblasti, ze které plynule přešel zpět do veřejného sektoru, v letech 2006–2013 mj. působil jako asistent poslance Cyrila Zapletala (ČSSD).
Od roku 2014 pracuje ve vedení Asociace krajů České republiky, kde se zaměřuje na řešení problémů v oblasti dopravy, školství, sociálních a zdravotních věcí.